סוער בוועדת הכלכלה: ח"כ דיסטל כינתה את ליברמן "אנטישמי"

צבי טסלר No Comments on סוער בוועדת הכלכלה: ח"כ דיסטל כינתה את ליברמן "אנטישמי"

ח"כ משה אבוטבול הוצא מהאולם אחרי שהטיח דברים קשים בשר האוצר: "השנאה והרצחנות כלפי העם לא תעבור בשקט". סערה נוספת פרצה אחרי שח"כ גלית דיסטל אטבריאן כינתה את שר האוצר "אנטישמי"

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכלכלה דנה היום (שלישי) בנושא הסיוע לעסקים הקטנים שנפגעו בגל האומיקרון.

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון פתח את הדיון: "מדינת ישראל במשבר היא ידעה לטפל בעסקים בגל הראשון השני והשלישי, גל האומיקרון ממשיך ויש פגיעה בעסקים ובשכירים ובענפים מסוימים שנפגעים יותר מאחרים. הממשלה עשתה מעשה בשבוע שעבר והודיעה על שורת צעדים שחלקם מבורכים וטובים, יש דברים שאנחנו במחלוקת, אם נתונים הטבת מס על שכר היא צריכה להגיע למוחלשים ביותר. זה דילג על מקבלי שכר המינימום. מה שלא ראינו בתכנית זה התייחסות לעסקים, שר האוצר התחייב להציג את הנושא והגיע לכאן היום. ביקשתי שישמע את בעלי העסקים וחברי הכנסת ואז יתייחס. מתי שהשר יבקש להציג את הדברים שלו נאפשר לו".

צילומים: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

שר האוצר אביגדור ליברמן: "אני מתנצל על האיחור, היה דיון מעניין בקבינט חברתי כלכלי".

ח"כ משה אבוטבול הוצא מהאולם אחרי שהטיח דברים קשים בשר האוצר: "השנאה והרצחנות כלפי העם לא תעבור בשקט, אתה שר האוצר הכי בושה וחרפה". היו"ר, ח"כ מיכאל ביטון, הוציא אותו מהאולם לאחר 3 קריאות לסדר ואמר: "עד עכשיו זה היה דיון מכובד, אני לא רוצה להוציא יותר אף חבר כנסת, תחסכו את אי הנעימות הזו".

סערה נוספת פרצה אחרי שח"כ גלית דיסטל אטבריאן כינתה את שר האוצר "אנטישמי".

נציגת מורי התל"ן, צמרת אביבי דביר, פנתה לשר האוצר בוועדת הכלכלה בדמעות והאשימה את סגן השר אביר קארה שהוא לא מאפשר להגיע לשר. בעקבות העימות הוצא סגן השר קארה מהאולם.

ח"כ יעקב אשר מטיח בליברמן בוועדת הכלכלה: "שמונה חודשים העצמאים מחכים שתענה להם, הבוקר כינסת לראשונה את הקבינט הכלכלי, ומה הבשורה? שאברכים ילמדו 20 שעות במקום 40, זה מה שמעניין את המסעדנית או את בעלת האולם? אחרי זה אתה שואל למה זה 'אנטישמי'?! ככה עבדו פעם, להסיט את האש למקום אחר שלא ישימו לב לכישלון שלך, אני והילדים שלי הגחלים ואתה מפזר מסך עשן של אימה ופחד".

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "בשבוע הבא מתחילים דיון חשוב לסכם רשת ביטחון לעצמאים. קארה היה המנוע של הדיונים ומקווה שתוך שבועיים נסכם רשת ביטחון לעצמאים.

"לגבי העסקים, אמרנו שב-15 בפברואר נראה את התמונה לינואר וב25 בפברואר תהייה לנו כל התמונה. כל אחד שהיה זקוק לסיוע, תעשיית התעופה שהייתה במצב קשה הגענו איתם להסכמה. ב25 בפברואר נדע את המצב המשקף את המציאות ובהתאם לנתונים נפעל. אנחנו לא מתכוונים להפקיד אף אחד. כל אחד שזקוק לסיוע יקבל סיוע. הגדלנו את העוגה תסתכלו מה היה ב-2019 תשווה את זה ל2021. בזכות אותו שינוי מקצה לקצה של מדיניות ממשלה קודמת הגענו למצב הזה".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון סיכם את הישיבה הסוערת עם שר האוצר בנושא העסקים הקטנים ואמר: "שמעת את הזעקה, אנחנו מצפים כוועדת הכלכלה למהלך שלם וכולל. הצעדים שהודעתם עליהם הם מבורכים. בתוך הצעדים האלה להשאיר רק 250 מיליון שקל למענקי עבודה למי שמרוויח בשכר מינימום תנו את זה באותו מועד למי שמקבל את ההטבה בנקודות הזיכוי. תגדילו את החבילה למענקי עבודה כי הם עובדים וקורסים. ובתוך זה תביא רשת ביטחון לעסקים שירגיע את אלה שבאמת הפסידו כסף. מי שעושה עלינו תרגיל שלא יבכה. אני מברך על מה שראיתי על הגדלת הסיוע לקשישים אבל בקורונה עושים מעשים מיוחדים, לכן לסיכום הציפייה והבקשה לשכלל את התכנית שעשיתם ולהגדיל היקף ומידיות למענקי עבודה ורשת ביטחון לעסקים ותשובה לאוכלוסיות המוחלשות ולקשישים שאין להם פנסיה. אני יודע שכששר האוצר מחליט זה קורה, נכון שאין נתונים אבל חלק מהמעשים מבוססים על אמון עם העסק אני קורא לך לשכלל את החבילה הזו ומודה לך על הקשב במשך שעתיים וחצי לשמוע דברים קשים מאוד. לא ראיתי שר שהקשיב שעתיים וחצי ואם ההקשבה תהפוך למעשים נוכל לפרגן למהלך".



0 תגובות